Prvo od pet ključnih pitanja koja mogu promeniti medijski svet! Ko je autor medijske poruke?

Kada kažemo da medijske poruke imaju svoje autore, mislimo da uvek postoji neko ko ih je „kreirao“. Taj NEKO može biti jedna osoba ili velika organizacija. Poruke i vrednosti uključene u te poruke imaju u sebi stavove i vrednosti onih koji su ih kreirali.
Na fotografijama je uvek ono što je fotograf izabrao da nam pokaže. To je odraz njegovih stavova i verovanja. Tako i novinski članak može biti zasnovan na nečijim ličnim stavovima, ili stavovima i ideologiji urednika, izdavača, ili možda preduzeća koja se reklamiraju u tim novinama…
Pošto je sve medijske poruke kreirao NEKO ko ima svoj sistem vrednosti i svoju ideologiju, medijske poruke različitih kreatora će imati u sebi ugrađene i različite ideje… Medijske poruke će biti različite!
Zašto je to važno? Važno je shvatiti da se nećete uvek složiti sa medijskim porukama zato što se vaše vrednosti, stavovi i ideologija razlikuju. I uvek kada vi shvatite medijsku poruku na jedan način, mnogi drugi će je možda shvatiti drugačije. Kada ste u nedoumici, postavite sebi pitanje:
Ko je autor medijske poruke?
Izvor: TrustMediaSEE
TrustinMediaSEE #MILCLICKS #mediaeducationcentre